Bedrijven

Spanningen op de werkvloer komen in elke onderneming voor. De kunst is deze spanningen omzetten in krachten om je onderneming nog beter te laten werken. Bridge The Gap biedt duurzame oplossingen om de kwaliteit van werkrelaties te bevorderen. Via persoonlijke begeleiding en trainingen leren managers en teamleden spanningen opvangen, empathisch reageren en duidelijk communiceren dankzij concrete handvaten. We zetten in op feedbackprocessen en conflicthantering binnen teams, zodat de onderneming doeltreffend kan functioneren.

Basisopleiding

 

Heldere communicatie is essentieel voor een vlotte samenwerking binnen en tussen organisaties. Verbindende communicatie bevordert, dankzij eenvoudige toepasbare principes, de kwaliteit van relaties met medewerkers, leveranciers en klanten. Dit door een duidelijke en respectvolle manier van communiceren wat bijdraagt aan een hogere werktevredenheid, effectievere werkprestatie, lager ziekteverzuim en grote klanttevredenheid. Win aan tijd en energie en haal meer voldoening uit jouw leiderschap dankzij verbindende communicatie.

Wat leer je?

In een basisopleiding leer je vaardigheden aan om op een krachtige manier een boodschap te brengen waarbij de ander ( collega, leidinggevende, klant, leverancier) jou kan horen en meer de bereidheid voelt om hier rekening mee te houden. Je leert in de eerste plaats hoe je in contact blijft met jezelf ongeacht hoe iemand zich uitdrukt. Je krijgt tools aan om helder te krijgen wat de functie is van jouw emoties en welke behoefte eronder schuil gaat. Er wordt verder gebouwd op deze basisvaardigheden om op een duidelijke manier je noden uit te drukken.
Bijkomend krijgt je handvaten mee hoe je op een empathische manier kan luisteren naar anderen waardoor zij zich begrepen voelen.

Inhoud

  • Op een effectieve manier een boodschap overbrengen
  • De functie van emoties achterhalen
  • Grenzen aangeven
  • Omgaan met een neen van iemand anders
  • Empathisch luisteren zodat de ander zich begrepen voelt
  • Op een respectvolle manier een moeilijke boodschap brengen
  • Constructief omgaan met oordelen of kritiek
  • Waardering uitdrukken
  • Moeilijke boodschap overbrengen

Aanpak

Bij interesse wordt eerst een intake gesprek ingepland om af te stemmen naar de juiste formule. Dit kan zowel telefonisch als een plaatselijk bezoek waar de voorkennis van verbindende communicatie, de wensen en noden helder in kaart worden gebracht. Een offerte wordt opgemaakt en nadien kan een training worden ingepland. Een basistraining bestaat uit twee opleidingsdagen met de mogelijkheid tot een terugkomdag. De trainingen gaan door op locatie met maximaal 12 deelnemers. De communicatie vaardigheden worden door theorie en praktische oefeningen eigen gemaakt. De focus ligt op integratie via eigen voorbeelden in de werkcontext.


Verdiepingstraining

Wat leer je?

Na een basisopleiding kan je doorstromen naar een verdiepingstraining. In deze training bouwen verder op de verworven vaardigheden en inzichten van de basisopleiding. Daar waar de basisopleiding een kennismaking is met het model gaan we in een verdiepingstraining de focus leggen op integreren van de vaardigheden in allerlei werksituaties. Je wordt je bewust dat elk gedrag of taalgebruik een manier is om een behoefte in te vullen. Je leert m.a.w. je eigen en andermans oordelen en gevoelens te vertalen naar behoeften met het oog op verbinding. Ook de uitdagende situaties komen aanbod. Oefening baart kunst en dat is wat we in deze training ook doen. We oefenen met situaties en voorbeelden uit eigen werkcontext. Je wordt nog meer vertrouwd met de basisprincipes en leert deze op een natuurlijke manier toe te passen in je dagelijkse werkcontext.

Inhoud

  • De basisprincipes op een vlotte en natuurlijke manier te gebruiken
  • Op een verbindende manier omgaan met conflicten
  • Omgaan met boosheid van jezelf en anderen
  • Feedback op een verbindende manier ontvangen en geven.
  • In verbinding blijven ongeacht hoe een ander zich uitdrukt
  • Omgaan met weerstand
  • De kracht van verzoeken
  • Conflicthantering

Aanpak

Bij interesse wordt eerst een intake gesprek ingepland om af te stemmen naar de juiste formule. Dit kan zowel telefonisch als een plaatselijk bezoek waar de voorkennis van verbindende communicatie, de wensen en noden helder in kaart worden gebracht. Een offerte wordt opgemaakt en nadien kan een training worden ingepland.
Een verdiepingstraining bestaat uit twee trainingsdagen en gaan door op locatie met maximaal 12 deelnemers. De communicatie vaardigheden worden door theorie en praktische oefeningen eigen gemaakt. De focus ligt op integratie via eigen voorbeelden in de werkcontext.

“The art of communication is the language of leadership.”

James Humes
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
X